097 642 08 62

102school@ukr.net

вул.Сонячна,10, м.Кривий Ріг, 50102

08:00 - 16:30

ПН - ПТ

logo

(0564)22-01-06

102school@ukr.net

вул.Сонячна,10, м.Кривий Ріг, 50102

08:00 - 16:30

ПН - ПТ

ПЕРІОД ВОЄННОГО СТАНУ

Третина України замінована або забруднена рештками зброї й техніки внаслідок війни. Тож мінна небезпека нині загрожує кожному – як дорослим, так і дітям. Батьки мають розповідати про міни дітям, аби їх уберегти. Ваші діти мають знати, як виглядають міни-пастки, міни-розтяжки та інші їх види. І знати, як діяти, коли знайшов міну.

Адже окупанти, утікаючи, часто використовують для пасток різні побутові предмети, зокрема, іграшки. У Внаслідок війни майже третина України замінована або забруднена рештками техніки та зброї. Особливо небезпечно в прифронтових районах і в деокупованих населених пунктах, куди українські родини повертаються з вимушеної евакуації.

Чи всі українські діти знають, як діяти, коли знайшов міну? Адже окупанти, утікаючи, часто використовують для пасток різні побутові предмети, зокрема, іграшки. У новому відео (https://youtu.be/698AISIpi0Y) від Dovidka.info та МінРеінтеграції на YouТube-каналі SPRAVDI пояснюємо дітям, що обачність нині на першому місці. А також розповідаємо основні правила поведінки з вибуховими предметами.

УВАГА

Практичний психолог Криворізької гімназії №102 Криворізької міської ради Черниш Катерина Миколаївна надає психологічну допомогу/підтримку дітям в умовах війни за графіком:

Понеділок
08.00-11.25
13.25-14.30
Вівторок
08.00-10.30
11.15-12.30
13.15-14.20
15.05-15.30
Середа
08.00-09.25
10.25-11.25
13.25-15.30
Четвер
08.00-12.30
П’ятниця
08.00-08.30
09.30-10.30
12.30-15.30

Серія анімаційних відеороликів для освітян, школярів та їх батьків

Освітні матеріали з мінної безпеки для дітей та педагогічних працівників

Правила поводження у надзвичайних ситуаціях

У разі загрози ураження стрілецькою зброєю:

– закрити штори або жалюзі (заклеїти вікна паперовими стрічками) для зниження ураження фрагментами скла;

– вимкнути світло, закрити вікна та двері;

– зайняти місце на підлозі в приміщенні, що не має вікон на вулицю (коридор, ванна кімната, передпокій);

– інформувати різними засобами про небезпеку близьких чи знайомих.

У разі загрози чи ведення бойових дій:

– закрити штори або жалюзі (заклеїти вікна паперовими стрічками, скетчем) для зменшення ураження фрагментами скла. Вимкнути живлення, закрити воду і газ, загасити (вимкнути) пристрої для опалення;

– взяти документи, гроші і продукти, предмети першої необхідності, медичну аптечку;

– відразу залишити приміщення, сховатися у підвалі або у найближчому сховищі;

– попередити сусідів про небезпеку, допомогти людям похилого віку і дітям;

– без крайньої необхідності не залишати безпечне місце перебування;

– проявляти крайню обережність; не варто панікувати.

Якщо стався вибух:

– уважно озирнутися навколо, щоб з’ясувати вірогідність небезпеки подальших обвалів і вибухів, чи не висить з руїн розбите скло, чи не потрібна комусь допомога;

– якщо є можливість – спокійно вийти з місця пригоди. Опинившись під завалами – подавати звукові сигнали. Пам’ятайте, що за низької активності людина може вижити без води упродовж п’яти днів;

– виконати всі інструкції рятувальників.

Під час повітряної небезпеки:

– відключити живлення, закрити воду і газ;

– загасити (вимкнути) пристрої для опалення;

– взяти документи, гроші і продукти, предмети першої необхідності, аптечку;

– попередити про небезпеку сусідів і, у разі необхідності надати допомогу людям похилого віку та хворим;

– дізнатися, де знаходиться найближче місце укриття. Переконатися, що шлях до нього вільний і укриття знаходиться у придатному стані;

– як якнайшвидше дійти до захисних споруд або сховатися на місцевості. Дотримуватися спокою і порядку. Без крайньої необхідності не залишати безпечного місця перебування. Слідкувати за офіційними повідомленнями.

Під час масових заворушень:

– зберігати спокій і розсудливість;

– під час знаходження на вулиці – залишити місце масового скупчення людей, уникати агресивно налаштованих людей;

– не піддаватися на провокації;

– надійно зачиняти двері. Не підходити до вікон і не виходити на балкон. Без крайньої необхідності не залишати приміщення.

Якщо Вас захопили у заручники і Вашому життю є загроза:

– постаратися запам’ятати вік, зріст, голос, манеру говорити, звички тощо злочинців, що може допомогти їх пошуку;

– за першої нагоди постаратися сповістити про своє місцезнаходження рідним або поліції;

– намагатися бути розсудливим, спокійним, миролюбним, не піддавати себе ризику;

– якщо злочинці знаходяться під впливом алкоголю або наркотиків, намагатися уникати спілкування з ними, оскільки їхні дії можуть бути непередбачуваними;

– не підсилювати агресивність злочинців своєю непокорою, сваркою або опором;

– виконувати вимоги злочинців, не створюючи конфліктних ситуацій, звертатися за дозволом для переміщення, відвідання вбиральні тощо;

– уникати будь-яких обговорень, зокрема політичних тем;

– нічого не просити;

– якщо Ви тривалий час знаходитеся поряд зі злочинцями, постаратися встановити з ними контакт, визвати гуманні почуття;

– уважно слідкувати за поведінкою злочинців та їхніми намірами, бути готовими до втечі, пересвідчившись у високих шансах на успіх;

– спробувати знайти найбільш безпечне місце у приміщенні, де знаходитесь і де можна було б захищати себе під час штурму (кімната, стіни і вікна якої виходять не на вулицю – ванна кімната або шафа). У разі відсутності такого місця – падати на підлогу за будь-якого шуму або у разі стрільбі;

– при застосуванні силами спеціального призначення сльозогінного газу, дихати через мокру тканину, швидко і часто блимаючи, викликаючи сльози;

– під час звільнення виходити швидко, речі залишати там, де вони знаходяться, через ймовірність вибуху або пожежі, беззаперечно виконувати команди групи захоплення.

При проведенні евакуації цивільного населення з небезпечної зони:

– взяти документи, гроші й продукти, необхідні речі, лікарські засоби;

– за можливості, надати допомогу пенсіонерам, людям з обмеженими можливостями;

– дітям дошкільного віку вкласти до кишені або прикріпити до одягу записку, де зазначається ім’я, прізвище, дата народження, домашня адреса, а також прізвище матері та батька та їх контактні телефони;

        – переміщатися за вказаною адресою. 

– у разі необхідності звернутися за допомогою до поліції чи спеціальних служб та медичних працівників. 

Правила поводження з вибухонебезпечними предметами

Під вибухонебезпечними предметами слід розуміти будь-які пристрої, засоби, підозрілі предмети, що здатні за певних умов вибухати.

До вибухонебезпечних предметів належать:

  • вибухові речовини – хімічні з’єднання або суміші, здатні під впливом певних зовнішніх дій (нагрівання, удар, тертя, вибух іншого вибухового пристрою) до швидкого хімічного перетворення, що саморозповсюджується, з виділенням великої кількості енергії і утворенням газів.
  • боєприпаси – вироби військової техніки одноразового вживання, призначені для враження живої сили супротивника. До боєприпасів належать:

– бойові частки ракет;

– авіаційні бомби;

– артилерійські боєприпаси (снаряди, міни);

– інженерні боєприпаси (протитанкові і протипіхотні міни);

– ручні гранати;

– стрілецькі боєприпаси (набої до пістолетів, карабінів, автоматів тощо);

  • піротехнічні засоби:

– патрони (сигнальні, освітлювальні, імітаційні, спеціальні);

– вибухові пакети;

– петарди;

  • ракети (освітлювальні, сигнальні);

– гранати;

– димові шашки.

  • саморобні вибухові пристрої – пристрої, в яких застосований хоча б один елемент конструкції саморобного виготовлення:

– саморобні міни-пастки;

– міни-сюрпризи, що імітують предмети домашнього побуту, дитячі іграшки або речі, що привертають увагу.

У разі знаходження вибухонебезпечного пристрою заборонено:

– наближатися до предмета;

– пересувати його або брати до рук;

– розряджати, кидати, вдаряти по ньому;

– розпалювати поряд багаття або кидати до нього предмет;

– приносити предмет додому,  у заклад освіти.

Необхідно негайно повідомити поліцію або дорослих про знахідку!

Під час прогулянок  необхідно ретельно дивитись під ноги та навколо себе, особливо у парку, лісі, біля водойм тощо.

Практично всі вибухові речовини чутливі до механічних дій і нагрівання. Поводження з ними вимагає граничної уваги і обережності.

Слід пам’ятати, що розмінуванням, знешкодженням або знищенням вибухонебезпечних предметів займаються тільки підготовлені фахівці-сапери, допущені до цього виду робі!

Злочинці зазвичай поміщають вибуховонебезпечні предмети у звичайні портфелі, сумки, банки, пакунки і потім залишають у багатолюдних місцях.

Відомі випадки застосування їх у авторучках, мобільних телефонах, гаманцях, дитячих іграшках.

Тому бездоглядні предмети на території або в приміщенні закладу освіти, в транспорті, кінотеатрі, магазині, на вокзалі тощо вимагають особливої уваги.

Є декілька ознак, що дозволяють припустити, що маємо справу з вибуховим пристроєм.

  1. Слід звертати увагу на:

– припарковані біля будівель дитячих садків автомашини, власники яких невідомі або державні номери якої не знайомі мешканцям, а також коли автомобіль давно непорушно припаркований;

– наявність у знайденому механізмі антени або приєднаних до нього дротів;

– звуки, що лунають від предмета (цокання годинника, сигнали через певний проміжок часу), мигтіння індикаторної лампочки;

– наявність джерел живлення на механізмі або поряд з ним (батарейки, акумулятори тощо);

– наявність розтяжки дротів або дротів, що тягнуться від механізму на велику відстань.

У разі знаходження підозрілого предмета на території закладу дошкільної освіти, потрібно негайно повідомити про знахідку керівника закладу,  працівників поліції чи службу з надзвичайних ситуацій!

У разі знаходженні вибухонебезпечного пристрою:

  1. Негайно повідомити чергові служби органів внутрішніх справ, цивільного захисту;
  2. Не підходити до предмета, не торкатися і не пересувати його, не допускати до знахідки інших людей;
  3. Припинити всі види робіт в районі виявлення вибухонебезпечного предмета.
  4. Не користуватися засобами радіозв’язку, мобільними телефонами (вони можуть спровокувати вибух).
  5. Дочекатися прибуття фахівців; вказати місце знахідки та повідомити час її виявлення.

У випадку, коли в закладі освіти знайдено вибуховий пристрій й здійснюється евакуація:

– одягніть дітям одяг з довгими рукавами, щільні брюки і взуття на товстій підошві (це може захистити від осколків скла);

– під час евакуації слідуйте маршрутом, вказаним органами, що проводять евакуацію;

– тримайтеся подалі від обірваних ліній енергопостачання.

Якщо заклад дошкільної освіти опинився поблизу епіцентру вибуху:

– обережно обійдіть всі приміщення, щоб перевірити чи немає витоків води, газу, спалахів й т. д. У темряві в жодному випадку не запалюйте сірника або свічки – користуйтеся ліхтариком;

– негайно вимкніть всі електроприлади, перекрийте газ, воду;

– з безпечного місця зателефонуйте рідним та близьким і стисло повідомте про своє місцезнаходження, самопочуття;

– перевірте, чи потребують допомоги інші діти й працівники закладу.

Опинившись поблизу вибуху, стримайте свою цікавість і не намагайтеся наблизитись до епіцентру, щоб розгледіти або допомогти рятівникам. 

Найкраще, що можна зробити – залишити небезпечне місце. До того ж, варто знати, що зловмисники часто встановлюють вибухові пристрої парами, щоб, через деякий час після вибуху першої з них, пролунав другий вибух. 

Зловмисники розраховують на те, що після першого вибуху на його місці зберуться люди, у тому числі й представники силових структур, і при повторному вибуху жертв буде набагато більше.

Звертаємо увагу, що:

– не слід робити самостійно жодних маніпуляцій із знахідками або підозрілими предметами, що можуть виявитися вибуховими пристроями;

– виявивши річ без господаря, треба звернутися до працівника поліції та не можна торкатися знахідки;

– не користуйтеся мобільним та радіозв’язком поблизу підозрілої знахідки.

Для поштової кореспонденції з пластиковою міною характерна надмірна товщина, пружність, вага не менше 50 г і ретельна упаковка. На конверті можуть бути різні плями, проколи, можливий специфічний запах. Повинно насторожити настирне бажання вручити лист неодмінно в руки адресата і надписи на кшталт: «розкрити тільки особисто», «особисто в руки», «секретно» і т. п. Підозрілий лист не можна відкривати, згинати, нагрівати або опускати у воду.

Поради керівнику закладу освіти:

Останнім часом почастішали випадки телефонних повідомлень про замінування приміщень та виявлення підозрілих предметів, що можуть виявитися вибуховими пристроями.

На такий випадок пропонуємо заходи попереджувального характеру:

  • посилити пропускний режим при вході і в’їзді на територію закладу, пильнувати системи сигналізації і відеоспостереження;
  • проводити обходи території закладу і періодичну перевірку складських приміщень на предмет своєчасного виявлення вибухових пристроїв або підозрілих предметів;
  • організувати проведення спільних із працівниками цивільного захисту, правоохоронних органів інструктажів і практичних занять з питань дій у разі загрози або виникнення надзвичайних подій.

У разі виявлення підозрілого предмета працівниками закладу освіти потрібно негайно повідомити правоохоронні органи, територіальні органи управління з питань цивільного захисту.

До прибуття оперативно-слідчої групи керівник закладу освіти повинен дати вказівку співробітникам знаходитися на безпечній відстані від знайденого предмета.

У разі потреби – евакуйовувати людей згідно наявному плану евакуації.

Алгоритм дій у надзвичайній ситуації (далі – НС)

  1. Визначити, який тип небезпеки: захоплення будівлі, обстріл, повітряна атака, пожежа, повінь, хімічна чи біологічна атака.
  2. Чи безпечно у приміщенні? Аварійне блокування, укриття у приміщенні,  евакуація за межі.
  3. Обрати план реагування в залежності від умов надзвичайної ситуації та визначити команду реагування.

3.1.Зазанчити необхідну інформацію:

– контакти екстрених служб для оповіщення;

– відповідальний за інформування персоналу про НС;

-спосіб сповіщення персоналу про НС;

– відповідальний за інформування екстрених служб;

– способи сповіщення екстрених служб;

– способи сповіщення екстрених служб у випадку зникнення зв’язку;

– відповідальний за сповіщення батьків або законних представників дітей;

– способи сповіщення батьків або законних представників дітей;

– способи отримання інформації щодо перебігу НС від офіційних джерел під час перебування в укритті;

– способи комунікації між колективом та адміністрацією закладу освіти під час НС;

– відповідальний за реалізацію плану дій у випадку НС у групі;

– відповідальний за тривожну валізу;

– відповідальний за облік та взаємодію з дітьми.

  1. визначити  план дій вихователя у випадку: евакуації за межі закладу, аварійного блокування, укриття у приміщенні закладу освіти.
  2. залишити небезпечне місце відповідно до мапи евакуації вікових груп.

 

  • Телефони рятувальних та аварійних служб:

 

112 — Єдиний номер виклику всіх служб екстреної допомоги (диспетчер викличе бригаду потрібної служби)

101 — Пожежно-рятувальна служба

102 — Поліція

103 — Швидка медична допомога

104 — Аварійна служба газової мережі

0 800 501 482 —  телефон довіри СБУ.

 

Будьте пильними! Бережіть себе! 

Підозрілі предмети на вулиці

Інформація про психологічну допомогу в умовах війни

Лист МОН № 1/3737-22 від 29.03.2022 року “Про забезпечення психологічного супроводу учасників освітнього процесу в умовах воєнного счтану в Україні”

Методичні рекомендації

Як організувати освітній процес в умовах війни? Поради Державної служби якості освіти

Війна – надзвичайно складний час для усіх, а діти потерпають від неї найбільше. У цих обставинах школа може стати своєрідним осередком, що об’єднуватиме учнів та вчителів як громади, так і дітей та педагогів, які вимушені були покинути свої домівки. У багатьох регіонах це вже сталось і школи перетворились на осередки для надання гуманітарної допомоги внутрішньопереміщеним особам, а також приймають до себе вимушено переміщених дітей.

 

Разом з тим, роль школи під час війни значно більша, ніж освітня. Спілкування дітей між собою допоможе їм відволіктись від трагічних подій, а  дітям-переселенцям дасть можливість легше адаптуватись до нових умов життя, доєднатись до спільноти, поспілкуватися. Відновлення роботи школи в дистанційному режимі у школах, де ситуація це дозволяє, буде важливим внеском у життєдіяльність громади.

 

Державна служба якості освіти у співпраці з ініціативою «Система забезпечення якості освіти», що впроваджується в межах проєкту «Супровід урядових реформ в Україні» (SURGe) розробили поради для керівників шкіл щодо відновлення освітнього процесу в умовах війни.

Поради щодо відновлення освітнього процесу у школах

  • Директорам шкіл спільно із засновниками важливо поінформувати мешканців територіальної громади (листівки, батьківські групи у месенджерах, оголошення у місцях надання гуманітарної допомоги, органах місцевої влади, поліції) про те, що батьки школярів можуть звернутись до школи для продовження навчання.
  • За можливості варто провести реєстрацію вимушено переміщених дітей (в тому числі онлайн), які можуть повернутися до навчання в тих громадах, в яких тимчасово перебувають.
  • Відновлюючи навчання у дистанційному режимі директору варто вивчити спроможність закладу. Важливо підтримати вчителів своєї школи, вивчити ситуацію в колективі, психологічну готовність педагогів працювати з дітьми. Підтримати вчителів у цій ситуації, допомогти впоратись з стресом – важлива частина роботи директора.
  • Вчителі, які вимушено переїхали із зони бойових дій, також можуть долучатися до освітнього процесу у школах тих громад, куди вони тимчасово переїхали. Це може бути як робота із дітьми громади, так  і надання цим вчителям можливості скористатись приміщенням школи для роботи онлайн із своїми учнями.
  • В умовах війни освітній процес важливо адаптувати так, щоб навчання не перевантажувало дітей та педагогів. Домашні завдання в умовах війни будуть недоречними.
  • У першу чергу варто віддавати перевагу навчальним предметам, інтегрованим курсам, що мають релевантний в умовах війни контент, а також адаптувати програму з навчальних предметів, підбираючи теми, цікаві та корисні дітям сьогодні.
  • Важливо залучати до освітнього процесу шкільного психолога, а якщо такого немає, – директору варто залучити психологів із громади (центрів професійного розвитку педагогічних працівників), які готові на волонтерських засадах допомагати дітям та вчителям. Спілкування з психологом індивідуально, або групові заняття допоможуть дітям і педагогам подолати стрес, а вимушено переселеним – також адаптуватись до нового середовища та почуватись у ньому більш комфортно.
  • Школа як осередок, що сьогодні об’єднує дітей та вчителів з різноманітних регіонів, має створювати можливості для спілкування учням, зокрема, організовуючи гурткову роботу, волонтерські проєкти тощо.

Пам’ятка першочергових дій при погрозі здійснення терористичного акту та дії персоналу підприємств, установ та організацій у разі отримання інформації про вчинення або загрозу вчинення терористичного акту.
Витяг: Правила та порядок поводження і дій населення:
1.Загальні рекомендації громадянам по діях в екстремальних ситуаціях.
2.Рекомендлації щодо дій населення у конкретних ситуаціях.

МОН ЗАПУСКАЄ ІНФОРМАЦІЙНУ КАМПАНІЮ ПРО ТЕ, ЯК ЗАСПОКОЇТИ ДІТЕЙ ПІД ЧАС ВІЙНИ 

Як подбати про дитину, якщо ви знаходитеся з нею в укритті

Правила підтримки, якщо родина евакуюється з дитиною

Якщо батько чи мати захищає країну

Для тих, хто зараз в дорозі, хто емігрує, хто покинув свої міста

Для тих, хто приймає емігрантів і переселенців, для допомоги в адаптації 

 

У Кривому Розі Військова адміністрація міста створила Telegram-канал та спільноту у Viber під назвою «!!СИРЕНА!! Кривий Ріг ОФІЦІЙНИЙ».

У них розміщуватиметься інформація із попередженням про сирени у разі повітряної тривоги.
Начальник Військової адміністрації Кривого Рогу Олександр Вілкул сказав: «Ми маємо перемогти у війні та на інформаційному фронті. Ворог намагається нас дезінформувати та залякати, тому часто запускає вкидання та фейки. Для того, щоб криворіжці оперативно отримували перевірену інформацію у разі повітряної тривоги, ми створили Telegram-канал та спільноту у Viber «!!СИРЕНА!! Кривий Ріг ОФІЦІЙНИЙ». Підписуйтесь».
Для того, щоб підписатись на месенджери «!!СИРЕНА!! Кривий Ріг ОФІЦІЙНИЙ», перейдіть за наступним посиланням:
Telegram-канал: https://t.me/sirena_kryvyi_rih
Спільнота у Viber:
https://invite.viber.com/?g2=AQBgFgoTawZzJE7P7%2BpSrVCsUF6obWdeJN1nNeqF7DIooHJ%2B0AyXEoMD3OzXOFQK

Психологічна служба м.Кривого Рогу

https://www.facebook.com/groups/186808513572752

Перша психологічна допомога

https://www.facebook.com/veronika.kononchuk

Як заспокоїти дітей під час війни

https://nus.org.ua/news/yak-zaspokoyity-ditej-pid-chas-vijny-zberigajte-zobrazhennya-z-poradamy/

Правила безпечної поведінки в надзвичайних ситуаціях

http://mankrda.gov.ua/pravila-bezpechnoi-povedinki-v-nadzvichajnih-situaciyah/

Правила безпеки

http://karavan-school.edu.kh.ua/batjkam/yak_diyati_v_razi_viniknennya_nadzvichajnih_situacij_poradi/

Дії у надзвичайних ситуаціях або війни

https://school101.dp.ua/di%D1%97-u-nadzvichajnih-situacziyah/

Цивільний захист

http://school68.com.ua/tsyvilnyi-zakhyst-ta-bezpeka-zhyttiediialnosti

Без паніки: як заспокоїти дітей під час війни? Поради психологів

https://life.pravda.com.ua/society/2022/02/24/247563/

Як говорити з дітьми про війну (Освіторія)

https://osvitoria.media/experience/yak-govoryty-z-ditmy-pro-vijnu/